HTML

Lézeres szemműtét - pro és kontra

A lézeres szemműtétekről - abszolút szubjektív szemmel!!! Ez itt az én tapasztalatom, az én meglátásaim, az én kétségeim és bizonyosságaim gyűjteménye a lézeres szemműtétekkel kapcsolatban. Ha nem értesz velem egyet - sebaj!

Friss topikok

Linkblog

GYK - A kezelések kockázatai - melyiket válasszam?

2010.02.25. 14:16 piros_ka

Amit én összeszedegettem, teljesen szubjektív összefoglalás. Az orvosokkal folytatott beszélgetések, saját tapasztalataim mellett lézeres szemműtéttel foglalkozó fórumokon megtalálható évtizedes tapasztalatokból saját szubjektív látásmódom által leszűrt tapasztalatok. Ne feledd, hiteles információkhoz csak és kizárólag saját orvosodtól juthatsz!!!!!!

Valóban veszélyes a Lasik? És az IntraLasik? Megéri a kockázat?

Forró parázsba nyúlok, ha erre a kérdésre válaszolok... A korrekt válasz: Van kockázata! Tudd, és tudatosíts magadban, ha ezt az eljárást választod, hogy kockázatot vállalsz, az alábbiak szerint:

Nem IntraLasik Lasik, azaz amit nem femtosecundumos lézerrel végeznek:

AZt gondolom, hogy felelős döntéssel én nem végeztetnék magamon olyan műtétet, ahol emberi kéz kellene, hogy mikrométeres pontossággal illesszen a mozgó szememre fém vágószerkezetet. Ez számomra túl kockázatos. A mikrokeratom vágási felülete nem nagyon pontos és kevéssé illeszkedik, mint ha lézer vágná a lebenyt. Azaz a nem  IntraLasik esetében fennáll minden hátrány, amely IL esetén, csak plusz nincs perem, nem olyan hatékony a visszatapadás, pontatlanabb a lebeny készítése, mert emberi kéz közreműködésével készül, illetve a fém alkatrészből esetlegesen mikroszkopikus fém részecskék maradhatnak vissza, ami komplikációkhoz vezethet.

Akkor az IntraLasik:

A korrekció mélyebben történik, mint PRK esetében. A corneában ejtett lézeres metszés nem forr össze. Nekem úgy magyarázta Fodor doktornő, hogy vannak ott pongyolán fogalmazva ragasztósejtek, amelyek a vágást összeragasztják, de ez nem azonos az összenövéssel. Valamint a cornea fölötti hámréteg összenő. Azaz egy "ragasztó" és a hám tartja helyén a lebenyed. Ez sérülhet egész életed során bármikor (És akkor a legrosszabb eseteket sorolom):

  • az első 6 hétben, a gyógyulás során egészen enyhe dörzsöléssel, nagyobb ütésre, erős szemszárazság esetén, pici fizikai behatásra. esetleg megerőltetésre is. (pl nagy súlyt emelsz, kapsz egy pofont, a gyereked a szemedbe kap, egy ág belecsap...)
  • Később szemdörzsölésre (ugye ez egyéni, ki mennyire dörzsöli, van, akinek nem túl erős dörzsölés is sok lehet, van aki többet bír, kérdezd meg a dokid, ő mit gondol!!!!), erősebb ütésre, pont a legrosszabb szögből kapott ütésre, hámsérülést okozó szemsérülés esetén stb...
  • Tudd, hogy ha baleset ér, mindenképp legyen Nálad valami papír, hogy ilyen műtéten átestél, hogy a baleset során eszerint bánjanak veled pl fejsérülés esetén... (Macika azt írta, a mentősök megnézik, van-e kontaktlencséd, és automatikusan kiveszik ilyenkor..) Én egy kis cetlit ragasztottam a személyimre és a jogsimra...
  • Tudd, hogy a lebeny deformálódása, felgyűrődése, elmozdulása esetén a látásod nehezebben vagy nem korrigálható kielégítően.
  • Nincs arra tapasztalat, én legalábbis nem találtam, hogy mi van akkor, amikor a szemd természetes öregedése során változik a vízháztatrása, formája, és hogyan reagál a szem a komolyabb szembetegségekre (pl. zöldhályog...)

Tudd azt is, hogy előfordult már Magyarországon is komplikáció a hírek szerint, viszont meg nem vakult még senki. Legalábbis eddig. Az én dokim azt mondta, hogy a leválás után a látásod helyreállítható, csak nem lesz ugyanaz. Azaz szemüveggel várhatóan korrigálható lesz. De vedd figyelembe, hogy a kockázati tényezők nem zárják ki azt, hogy lebeny leválása esetén elvesztheted a látásod.

Válaszd, vagy ne? Te tudod. Én bevállaltam.

Mennyire biztonságos a PRK?

Azt gondolom, hogy kisebb kockázatokkal jár, mint a Lasik. Hosszabb távon mindenképpen. Bár a legtöbben úgy gondolják, hogy a Bowman hártya elvesztése nem jelent kockázatot, én úgy gondolom, hogy jelenthet. Erről a hártyáról hírlik, hogy szerepet játszhat az UV szűrésében. Még nem találtam olyan anyagot, amely egyértelműen bizonyítana pro vagy kontra. Nem találtam olyan statisztikát, hogy a lézeres szemnműtéten átesettek között mennyivel több/kevesebb az UV okozta szemproblémák száma idős korban. Azt gondolom, ezt az UV védős szemüveg gyakoribb viselésével jórészt kiküszöbölheted.

A műtöttek beszámolóit olvasva más kockázatot nem nagyon láttam, inkább csak időszakos kellemetlenségeket:

  • Lassabban áll be a látásod
  • Ingadozik a látásélményed, néhány esetben fél éven túl is
  • Többen számoltak be átmeneti kettőslátásról
  • Hosszabb ideig használod a szetroid készítményeket (engem a szteroid nagyon kikészít, van akit nem...)
  • Az első időszakban több kellemetlenséggel számolhatsz
  • Nagyobb eséllyel fáj az első pár napban különböző mértékben

Azt gondolom, hogy ezek jórészt kibírható dolgok, azaz előbb-utóbb túlleszel rajtuk.

Azt gondolom, hogy a két eljárásnak az eredményessége vizusod szempontjából hasonló, amennyiben hullámfront elemzéssel végzik a beavatkozásokat.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://prk-intralasik.blog.hu/api/trackback/id/tr781789540

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

JH 2013.01.01. 22:03:53

Kedves Olvasó!
2 éve és 3 hónapja műtöttek IntraLasik eljárással, amit mára nagyon megbántam. Sokat olvastam előtte a szemműtétekről, de bedőltem a csúcstechnológiára hivatkozó marketinges anyagoknak és IL eljárással végeztettem el a műtétet, ebben közrejátszott az is, hogy a klinikán nem világosítottak fel teljes mértékben a várható kockázatokról. Sajnos 3 hete kaptam egy nagyon komoly szaruhártya gyulladást, s nagy bánatomra a beszűrődés a műtét helyén volt, a kórházban az orvos elmondta, hogy ez bármikor bekövetkezhet a későbbiek folyamán. Magyarul a műtét nyoma nem múlik el, sőt FOKOZOTT KOCKÁZATOT jelent!!!
2 orvos is megnézte a szemem és sajnos a műtét helye látszik, de leginkább a kapott szaruhártya gyulladás aggaszt.
Visszamentem a műtétet végző klinikára és azt mondták nyugodjak meg, ez a gyulladás bárhol előfordulhatott volna. Mondtam nekik, hogy igen, bárhol, de érdekes, hogy pont a műtét helyén fordult elő. Leginkább úgy érzetem, hogy probléma vagyok nekik, akitől minél előbb meg akarnak szabadulni. Érdemi kezelést nem kaptam.
Szóval én mindenkit lebeszélek az IL műtétről!!!
Vigyázz a szemedre, nem tudhatod, később milyen formában lesz az ép szemedre szükséged!!!
Egy szomorú IL műtött.

garcia 2013.06.26. 15:34:14

Anyukámat is műtötték több mint egy hónapja, másodszorra vérzett be a szeme. Érdekes, hogy amikor műtétre kért időpontot, két napon belülre kapott. Most, hogy probléma van, hirtelen nem nagyon érnek rá az orvosok. Nyilván előbbre való az épp fél milliót befizető páciens, mint a problémás. A Margitszigeten.
Jól gondolja meg mindenki a műtétet, a propaganda anyagon kívül a neten is olvasgasson!!
süti beállítások módosítása